Retrofit-werkwijze
Minimale downtime en zorgvuldigheid zijn cruciaal voor een succesvolle retrofit. Daarom bereiden we elke stap minutieus voor en controleren we of alles volgens plan verloopt. Met de volgende stappen ben je verzekerd van een optimaal retrofit-proces.
1. Kennismaking
Onze retrofit start met een inventarisatie van de functionaliteiten, documentatie, technische staat en veiligheid van je bestaande installatie. Hiermee ontwerpen we vervolgens een geüpgraded systeem met gewaarborgde functionaliteiten.
Samen maken we een optimale planning voor de retrofit, inventariseren we risico’s en bepalen we beheermaatregelen. We denken vanaf het begin met je mee.
Quickscan
De quickscan geeft inzicht in de huidige technische staat van je systeem. Op basis hiervan kies je voor het vervangen van losse componenten, het vernieuwen van je software of een complete retrofit.
2. Pre-engineering (optioneel)
Wanneer nodig doen we een extra vooronderzoek, om de scope van het project beter te bepalen. Dan kijken we nog uitgebreider naar de installatie en analyseren we wat retrofit exact oplevert. Je ontvangt een gedetailleerd plan van aanpak met budgetinschatting en milestones.
3. Plan van aanpak
Hierin leggen we de gefaseerde aanpak met tijdspad en de wederzijdse verwachtingen vast. We nemen standaard een fallback-scenario op, om de continuïteit te waarborgen. Zo nodig voorspellen we via simulatie of digital twin de effecten van de retrofit, om nog beter in te spelen op uitdagingen tijdens en na de uitvoering.
4. Gefaseerde migratie
Om je procescontinuïteit te borgen, bouwen we je besturingssysteem stapsgewijs om. Na de detailengineering doen we een Factory Acceptance Test, waarin we samen controleren of de herschreven software de vastgelegde functionaliteiten biedt.
Pas als deze test succesvol is, starten we de migratie. Tijdens de upgrade houden we je bestaande besturing zo lang mogelijk in stand. Als laatste controleren we met een Site Acceptance Test of alles functioneert zoals beoogt.
Training
Voor een soepele overgang bieden we je medewerkers opstartondersteuning en trainingen om met de nieuwe besturing te leren werken.
5. Nazorg
Na de inbedrijfstelling blijven we stand-by om alles perfect in te regelen en je uiteindelijk met een gerust hart achter te laten. We leveren standaardgaranties op de besturing en ook na de garantieperiode kun je bij ons terecht voor service en onderhoud.
Zo houden we samen je installatie geoptimaliseerd voor jouw veranderende processen.
Actemium is jouw strategische partner in logistieke automatisering
Groot en toch dichtbij. Met expertise in uiteenlopende logistieke oplossingen. We begeleiden je van advies tot ontwerp, via bouw en integratie, tot onderhoud en optimalisatie. Met onze visie op logistiek, kennis en implementatiekracht bouwen we samen aan de toekomst van jouw logistiek.
Ideeën uitwisselen?
We zijn benieuwd naar jouw volgende logistieke stap en denken er graag over mee!
Stel daarom hier je vraag. Of neem contact op met een van onze experts.
Anderen vinden dit ook interessant
Hier lees je de verhalen van onze klanten en de resultaten die we samen hebben bereikt. Hoe mooi is het als we elkaar helpen en van elkaar kunnen leren?
Heb je een van onze webinars over logistieke automatisering gemist? Geen probleem! Hier kun je al onze webinars (terug)kijken.
Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen, ontmoet onze professionals en deel je ervaring met vakgenoten.
Wil je ons (eerst) beter leren kennen?
Volg ons dan en blijf op de hoogte van onze evenementen en de ontwikkelingen in jouw én onze branche.