RFgen Datacollectie Platform voor ERP
Klanten worden steeds veeleisender, kosten hoger en wet- en regelgeving strenger. Om deze uitdagingen aan te kunnen wil je dat jouw medewerkers efficiënt, transparant en foutloos werken. Kies daarom voor papierloze processen met het RFgen ERP mobility platform. Hiermee breng je jouw SAP, Oracle of Microsoft Dynamics ERP-systeem digitaal en mobiel naar de werkvloer in jouw fabriek, magazijn en buitendienst.
Papierloze logistiek en fabriek
Met het RFgen ERP datacollectie platform krijgen jouw magazijn- en fabrieksmedewerkers een mobiele computer, zoals een hand- of heftruckterminal met barcodescanner of een voiceterminal. Via het mobiele apparaat communiceren je medewerkers rechtstreeks met jouw ERP-systeem. En stuurt het systeem hun werk volledig digitaal en papierloos aan.
Efficiënter werken, meer inzicht
Papierloos werken zorgt voor minder administratieve lasten. En door de stap voor stap begeleiding en real-time validatie maken je medewerkers minder fouten. Daardoor zijn ook tijdrovende controles niet langer nodig. Tegelijkertijd registreren de mobiele computers direct jouw goederenbewegingen, productie in- en output en orderpickproces in je ERP. Zo zijn voorraden en statussen van orders altijd up-to-date en kun je beter plannen en bijsturen. Bovendien zet je medewerkers flexibel in en voldoe je aan alle klantvragen, kwaliteitsstandaarden en wet- en regelgeving op het gebied van SSCC-labeling en traceerbaarheid.
Voordelen van RFgen ERP mobility platform
- Gecertificeerde koppelingen en voorgedefinieerde standaardtransacties naar SAP, Oracle of Microsoft Dynamics SCM
- Cross-platform support voor alle moderne (mobiele) besturingssystemen zoals Android, iOS en Windows
- Offline en batchondersteuning
- Hardware onafhankelijke oplossing: RFgen werkt met alle mobiele computers, voiceterminals en labelprinters
- Integraties op maat met weegschalen, vaste scanners, sensoren op machines en pick-to-lightoplossingen
Standaard gecertificeerde ERP integraties
Voor de volgende ERP systemen biedt RFgen “integration suites” met gecertificeerde koppelingen en voorgedefinieerde standaard transacties.
- SAP
- JD Edwards (JDE)
- Oracle E-Business Suite (EBS)
- Oracle SCM Cloud
- Microsoft Dynamics 365 SCM (voorheen F&O / AX)
Veelvoorkomende transacties zijn dus al voorgeconfigureerd. Denk aan goederenontvangst, orderpicken of het boeken van verbruik op een productieorder. Zo weet je dus zeker dat de informatie correct wordt verstuurd vanaf de werkvloer en verwerkt in je ERP. Als het nodig is passen we de workflows en gebruikersschermen flexibel aan. Zo zorgen we dat onze oplossing perfect past bij jouw operationele processen.
Robuuste performance
Alle RFgen sessies draaien centraal op een RFgen server. Een thin client app op de mobiele computers van medewerkers verbindt met die server, en biedt een gebruiksvriendelijke omgeving waarin medewerkers direct in RFGen kunnen werken. Door deze architectuur voeg je eenvoudig nieuwe functies toe op de server en distribueer je wijzigingen makkelijk naar alle gebruikers. Ook is er weinig dataverkeer en beheer je alle sessies centraal.
RFgen biedt geavanceerde functionaliteit om de sessies op de mobiele computers offline door te laten draaien wanneer de verbinding met de RFgen server wegvalt. Ook de RFgen server kan data bufferen. Zo ben je minder afhankelijk van de performance en beschikbaarheid van jouw ERP-systeem.
Intelligente koppelingen
Vaak combineren wij RFgen met softwarecomponenten zoals Loftware Nicelabel – voor automatisch labelprinten – en Vocollect voice – om spraakgestuurd met jouw ERP-systeem te werken. Daarnaast integreren we jouw weegschalen, vaste scanners, sensoren op machines, pick-to-lightoplossing en systemen voor automatisch transport en automatische opslag. Zo blijf je flexibel inspelen op veranderingen en kun je jouw processen steeds verder optimaliseren.
Een oplossing op maat
We bieden ook maatwerkintegraties met andere systemen. Bijvoorbeeld met een ander ERP-systeem, laboratoriuminformatiebeheersysteem of systeem voor receptbeheer. We maken dan gebruik van webservices, bestandsuitwisseling, koppelingen op connectoren of een directe verwerking in de user interface van jouw pakket door middel van screenmapping en screenscraping. Ook ondersteunen wij jouw bestaande Enterprise service bus integratieplatformen, zoals Biztalk, SAP PI of Ibolt.
Extra functionaliteiten
Wil je je ERP-systeem ook op andere gebieden een stap verder brengen? Daarvoor bieden we verschillende extra functionaliteiten.
- Orderpick optimalisatie module — voor het prioriteren, bundelen en splitsen van verkooporders en inzicht in de prestaties van jouw processen en medewerkers
- Geavanceerde WMS functionaliteit — zoals de registratie van logistieke eenheden, locatiebeheer, sturing op locatie- en artikelkenmerken en slimme inruim- en orderpickstrategieën
- Labelprintmanagement
- Productielogistiek, en registratie van lichte productiewerkzaamheden
Actemium is jouw strategische partner in logistieke automatisering
Groot en toch dichtbij. Met expertise in uiteenlopende logistieke oplossingen. We begeleiden je van advies tot ontwerp, via bouw en integratie, tot onderhoud en optimalisatie. Met onze visie op logistiek, kennis en implementatiekracht bouwen we samen aan de toekomst van jouw logistiek.
Ideeën uitwisselen?
We zijn benieuwd naar jouw volgende logistieke stap en denken er graag over mee!
Stel daarom hier je vraag. Of neem contact op met een van onze experts.
Anderen vinden dit ook interessant
Hier lees je de verhalen van onze klanten en de resultaten die we samen hebben bereikt. Hoe mooi is het als we elkaar helpen en van elkaar kunnen leren?
Heb je een van onze webinars over logistieke automatisering gemist? Geen probleem! Hier kun je al onze webinars (terug)kijken.
Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen, ontmoet onze professionals en deel je ervaring met vakgenoten.
Wil je ons (eerst) beter leren kennen?
Volg ons dan en blijf op de hoogte van onze evenementen en de ontwikkelingen in jouw én onze branche.